عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

با دویدن طول عمرتان را افزایش دهید...

مطالعات نشان می‌دهند که دویدن به طور منظم و روزانه، طول عمر مردان را به میزان 6.2 سال و زنان را 5.6 سال افزایش می‌دهد. محققان توصیه می کنند برای برخورداری از حداکثر فواید دویدن، 1 تا 2.5 ساعت در هفته با سرعت کم یا متوسط بدوید.

در این مطالعه که در سال 1976 آغاز شد، 20000 مرد و زن 20 تا 93 ساله مورد بررسی قرار گرفتند. این تحقیق گسترده شامل بررسی بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی، دمانس (زوال عقل)، صرع، نارسایی قلبی و ایست تنفسی در خواب (آپنه) بود.

همچنین ارتباط بین طول عمر و ورزش های مختلف مورد مطالعه قرارگرفت. محققان میزان مرگ و میر 1116 مرد دونده و 762 زن دونده را با افرادی که این ورزش را انجام نمی دادند، مقایسه نمودند. مدت زمان دویدن در هفته و همچنین سرعت (آرام، متوسط و سریع)، فاکتورهای اصلی در نظر گرفته شدند.

اطلاعات 4 بار و در بین سال های 1976 تا 1978، 1981 تا 1983، 1991 تا 1994 و 2001 تا 2003 جمع آوری گردید. در طی 35 سال مطالعه و پیگیری، 122 مورد مرگ در بین افراد دونده و 10158 مورد مرگ در بین افرادی که نمی دویدند، ثبت شد...

[ جمعه 1 آذر 1392برچسب:دویدن ؛ سلامتی ؛ ورزش ؛ , ] [ ] [ ali ]

سوسیس و کالباس مرگ زودرس می‌آورد
محققان در این باره هشدار جدی داد ه اند
لطفا به خودمان رحم کنیم و با طعم دار کردن گوشتهای سالم در منزل با انواع ادویه مفید و سیر هوس خود را فرو نشانده و سلامتی خود را تضمین کنیم
با قطعه ایی از نان پنیر خیار سبزی و گوجه و زیتون و قسمتی تخم مرغ و . . . 
میتوان خوشمزه ترین فست فود را آماده کرد 
بیایید از همین لحظه به فرزندانمان نیز بیاموزیم....

[ شنبه 16 شهريور 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تبدیل اضطراب به خنده

از دیدگاه روان شناسی خنده واکنشی است که به منظور تخلیه هیجانات به کار می رود. در واقع از طریق خندیدن انرژی ذخیره شده ناشی از شرایط مختلف مثل کنترل محیط، کنترل ذهن فرد، حوادث زندگی و… از ذهن و بدن تخلیه می شود و به همین علت معمولاً پس از مدتی خندیدن احساس آرامش زیادی به فرد دست می دهد.

خنده از جنبه های مختلف بر سلامت جسم و روان تأثیر می گذارد که به برخی موارد آن اشاره می شود.

تحقیقات علمی نشان داده است در حالی که افسردگی به سیستم ایمنی بدن در برابر بیماریها آسیب می رساند خنده از طریق کاهش کورتیزول، افزایش هموگلوبین، افزایش فعالیت سلولهای کاهنده درد و افزایش سیتوکنین این سیستم را تقویت می کند.

علاوه بر آن، خنده به دلیل تأثیرمثبت بر سیستم تنفس، گوارش، گردش خون، قلب و عروق و سیستم عصبی نقش قابل توجهی در پیشگیری و درمان بیماریهای مربوطه دارد.

وقتی شخصی می خندد وجودش را احساساتی مثل آسودگی، گرما، کلیت، رهایی و سرحالی در برمی گیرد و اینها همان احساساتی هستند که در بردارنده مفهوم کلی سلامت می باشند.

خنده یکی از مهمترین ورزشهاست هیچ ورزشی مثل خنده نمی تواند اغلب عضلات بدن را به جنبش درآورد. یک دقیقه خندیدن برابر است با چهل مرتبه نفس عمیق کشیدن. همچنین روزانه ۱۵ دقیقه خندیدن بخش زیادی از منافع حاصل از پیاده روی صبحگاهی را در بردارد.

خنده با کاهش و زدودن احساسات منفی نقش مهمی در پیشگیری از حملات قلبی داشته و نوعی ماساژ قوی برای قلب است.

افرادی که زیاد می خندند کمتر در معرض ابتلا به اختلالات گوارشی، سوء هاضمه و یبوست قرار می گیرند. از سویی خنده از طریق افزایش سلولهای کشنده درد، نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارد.

بدن ما بطور طبیعی مجهز به موادشیمیایی ضد دردی است که در صورت لزوم برای تخفیف درد از مغز آزاد می شوند و آندورفین نام دارند. خندیدن باعث افزایش ترشح این مواد می شود.

اشتغال ذهنی و اضطراب از موانع مهم یادگیری هستند. خندیدن در ابتدای مطالعه باعث ایجاد آرامش فکری شده و فرآیند یادگیری را تسهیل می نماید.

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

شغل نامناسب بر روان انسان تأثیر منفی دارد

خبرگزاری فارس: تحقیقات جدید در استرالیا نشان می‌دهد که شغل نامناسب و ناراضی بودن از شغل درست مانند بیکاری بر روح و روان افراد تأثیر منفی دارد.

خبرگزاری فارس: شغل نامناسب بر روان انسان تأثیر منفی دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، محققان استرالیایی هشدار دادند که شغل بد و نامناسب درست مثل بیکاری بر سلامت روحی و روانی افراد تاثیر منفی می‌گذارد.

پیتر باترورث (Peter Butterworth)، دانشیار دانشگاه ملی استرالیا و محقق اصلی تحقیقات گفت: تحقیقات ما به روشنی نشان می‌دهد که میانگین اختلالات روانی شایع نظیر استرس و افسردگی بین افراد دارای مشاغل نامناسب و افراد بیکار تفاوت نمی‌کند.

وی افزود: هر دو گروه بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی نسبت به افراد دارای مشاغل خوب هستند.

محققان دانشگاه ملی استرالیا تحقیقات خود را روی گروهی از انگلیسی‌ها انجام دادند که برخی از آنها بیکار بودند در حالی که برخی دیگر در کاری فعالیت می‌کردند که کیفیت مناسبی نداشت.

محققان گفتند که منظور آنها از کیفیت بد فقط دفاتر دارای نور نامناسب یا کارگاههای قدیمی نیست بلکه آنها همچنین به مشاغلی اشاره می‌کنند که کارفرما سرسختانه برخورد می‌کند یا از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

محققان به این نتیجه رسیدند: افراد شاغل در این کارها به همان اندازه بیکاران در معرض انواع بیماریهای روحی و روانی قرار دارند.

این در حالی است که دو تحقیق دیگر محققان دانشگاه لندن نیز نشان می‌دهد: افراد ناراضی از شغل خود از فشار خون بالا حتی وقتی سرکار نیستند، رنج می‌برند.

این محققان همچنین افزودند: افرادی که ارتقاء شغلی خود را به نفع دیگری از دست می‌دهند؛ در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند.

[ شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 اگر نتوانید با چشمان بسته بیش از 10 ثانیه روی یک پا بایستید، اندام های داخلی شما باهم هماهنگی ندارند و بدن شما به سمت پیری است.انجام روزانه این تمرین - روزی یک دقیقه – توصیه شده است. گفته شده که ایمنی بدن بالا می رود، فشار و قند خون تنظیم می شود، بیماریهای شانه ها و ستون فقرات کاهش می یابد و از تحلیل قوای فکری جلوگیری می شود

لابد تصور می کنید کار ساده ای است! در این صورت بهتر است یک بار امتحان کنید.

 
[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1. سیب

سیب حاوی پستین است که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به حداقل می رساند. حاوی مواد مغذی غنی از جمله ویتامین C و بتا کاروتن است. آنها آنتی اکسیدان های خوبی هستند که صورت را شفاف تر و عاری از لک می کنند.

 2. هندوانه

هندوانه به چربی سوزی ناحیه شکمی کمک می کند؛ آنها در سطوح بالای کلسترول به خوبی عمل کرده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. هندوانه سطح لیپیدها در خون را کاهش داده و از جمع شدن چربی در شکم جلوگیری می کند.

 3. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به کاهش لیپید های خون کمک می کند. از چاقی جلوگیری کرده و با دیس لپیدمی مقابله می کند. به گزارش پرشین وی این وضعیت زمانی رخ می دهد که سطح لیپیدها در خون بالا می رود. بنابراین چربی اطراف شکم باقی می ماند. گوجه فرنگی را همیشه می توان مصرف کرد چرا که هریک عدد گوجه فرنگی تنها حاوی 35 کالری است.

 4. موز

موز سرشار از پتاسیم است. همچنین حاوی پسین ، ویتامین A، B6، E، و منیزیم می باشد. حداکثر دارای 120 کالری می باشد. به جای انتخاب کیک مافین برای رفع گرسنگی موز بخورید که در عین حال از دریافت کالری زیاد اجتناب می شود.

 5 . غذاهای دریایی

غذاهای دریایی را به طور منظم در رژیم غذایی خود داشته باشید چراکه می تواند برای ناحیه کمر معجزه کنند. غذاهای دریایی حاوی چربی تک اشباعی بوده و چربی خوبی است و در بدن انباشته نمی شود. ماهی منبع غنی پروتئین بوده و حاوی امگا 3 است که برای پوست و مویی درخشان بسیار مفید است.

 6. بره

بره منبع غنی روی، پروتئین و ویتامین B و همچنین پروتئین است. حاوی اسید لینولئیک است و به گزارش پرشین وی کمبود اسید لینولئیک پایین دربدن منجر به چاقی می شود، چرا که سلول های چرب تبدیل به انرژی نمی شود.

 7. کرفس

کرفس از جمله سبزیجاتی است که حداقل میزان کالری را در خود دارد، تنها 8 کالری دارد. همچنین حاوی ویتامینC و کلسیم بالا است. بهترین حالت خوردن آن خام است. یک لیوان آب کرفس روزانه چندین پوند از وزن را کم می کند. کرفس حاوی اپی جنین است که خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد. می توانید کرفس را به سالاد اضافه کنید.

 8. آواکادو

آواکادو میوه ای با خصوصیات آنتی بالکتریال و ضد قارچی است. حاوی آمینو اسید و لسیتین بوده که با بیماری های کبدی مقابله می کند. وزن را متعادل نگاه داشته و حافظه را تقویت می کند. همچنین از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری و سطح کلسترول بالا را کنترل می کند.

[ جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 تسکین سریع خارش گزیدگی پشه با روشی جالب

با آمدن فصل گرما انواع و اقسام پشه و حشرات موذی از راه می رسند تا دمار از روزگارمان در بیاورند. نیش این حشرات بسیار آزار دهنده هست اما یک راه­ حل ساده وجود دارد که می­تواند در ظرف چند دقیقه خارش حاصل از نیش حشرات را از بین ببرد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق فلزی را با آب داغ گرم کنید و سپس آنرا مستقیما بر روی گزیدگی قرار دهید. آن را برای چند دقیقه محکم بر روی پوست تان فشار دهید. زمانی که آن را بردارید خارش از بین رفته ­است.

زمانی که پشه شما را می­ گزد پروتئینی زیر پوست تان تزریق می­ کند که مانع لخته شدن خون می­ شود. این پروتئین باعث خارش پوست تان می­شود اما این پروتئین در اثر حرارت ایجاد شده توسط قاشق داغ نابود می­ شود. ممکن است که برجستگی ناشی از گزیدگی چند روز باقی بماند اما خارش آن خوب می­شود!

[ جمعه 21 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 کمبود ویتامین A با عوارض پوستی بروز می کند

جدای از تاثیر کمبود ویتامین A بر سیستم بینایی بخصوص در کودکان و در کشورهای در حال رشد، علائم دیگری نیز علاوه بر اختلالات بینایی تحت تاثیر کمبود این ویتامین بخصوص در خانم ها ایجاد می شود که شامل ضعف در سیستم دفاعی بدن و ایجاد علائم پوستی است.

این علائم معمولا به صورت شاخی شدن ها و خشک و شکننده شدن پوست و مو بروز می کند و به افزایش ریزش مو نیز منجر می شود.

از مهم ترین منابع غذایی سرشار از این ویتامین گوشت، تخم مرغ، لبنیات و سبزیجات و میوه ها بویژه هویج، زردآلو، آلو، هلو، گرمک و طالبی است.

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سیب: مطالعه های بسیاری درباره مصرف سیب و آب آن انجام شده که نشان می دهد وجود آنتی اکسیدانی به نام «کوئرستین»در سیب میزان کلسترول بد خون را پایین می آورد و به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته نیز به میزان قابل ملاحظه ای کم می شود.

[ پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 7 خاصیت حیرت انگیز گیلاس که نمی دانید

1. ویژگی های آنتی اکسیدان

آیا اغلب در محصولات لوازم آرایشی به دنبال یک آنتی اکسیدان معجزه گرهستید؟ به گزارش نیک صالحی پس بهتر است این بار تنها سری به میوه فروشی محل بزنید و مقداری گیلاس بخرید! همان طور که می دانیم، آنتی اکسیدان فرایند پیرشدن را بسیار کند می کند. گیلاس حاوی ترکیبات پلی فنولیک فلونوئید است که با عنوان گلرنگ گلیکوزید خوانده می شود. این ترکیبات در بسیاری از میوه ها و سبزیجات رنگی یافت می شود و ویژگی های آنتی اکسیدان بالایی دارند.

2. چرخه خواب بدن را تنظیم می کند

آیا در خوابیدن مشکل دارید؟ تاثیر آرام بخش آنتی اسیدان ثابت ملاتونین موجود در گیلاس ، سیستم عصبی را آرام کرده و استرس و تحریکات عصبی را کاهش داده و به درمان وضعیت های بی خوابی و سردرد کمک شایانی می کند

3. ویژگی های ضدالتهابی

علاوه بر منابع آنتی اکسیدان ، گلرنگ موجود در گیلاس همانند یک عامل ضد التهابی عمل می کند. بنابراین ، گیلاس به صورت بالقوه می تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری های عضلانی عمل کند.همچنین می تواند برای آرام کردن جراحات ورزشی مورد مصرف قرار گیرد. به گزارش نیک صالحی یک لیوان آب گیلاس می تواند تنها چیزی باشد که بعد از یک جلسه ورزشی سخت به درد شما بخورد

4. جایگزین موثر برای مسکن ها

به دلایل ویژگی های ضدالتهابی اشاره شده در موارد بالا، گیلاس می تواند به جای مسکن هایی از جمله آسپیرین ، مورتین یا ادویل استفاده شود. بنابراین ایجاد یک راه طبیعی برای مقابله با درد شما را کاملا از عوارض جانبی این داروها دور نگاه می دارد.

5. کم کالری

در عین حال بسیار مغذی گیلاس بسیار غذای کم کالری محسوب می شود بنابراین هیچ مشکلی ندارد که در برنامه رژیمی هر کسی قرار گیرد. گیلاس مخلوط خوبی از مواد معدنی لازم برای فعالیت های مختلف در بدن است.

6. ویژگی های ضد سرطانی

چه سبک زندگی مان را سرزنش کنیم و چه از بدشانسی شکایت کنیم، ولی حقیقت این است که سرطان در دنیا روز به روز به طور پیوسته در بین انواع گروه های سنی در حال افزایش است. در عین حال در مورد شروع و گسترش آن چیزی نمی دانیم، ولی شواهد تجربی و علمی بیان می دارند ، برخی از مواد شیمیایی موجود در گیلاس ، همانند نجات دهنده های طبیعی در برابر این بیماری عمل می کنند. برخی از ترکیبات یافت شده در گیلاس نظیر کوئریترین، الاجیک اسید و پریلیل الکل ثابت شده است که بسیار در جلوگیری از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند.

7. ضد مسمومیت

خاصیت دفع مسمومیت برای همگی ما جالب است. چه کسی است که دوست نداشته باشد تا سموم را از بدنش خارج کرده و به یک حس سلامتی برسد؟ گیلاس علاوه بر ویژگی های ذکر شده ، به بدن کمک می کند تا مواد خارجی را از بدن دفع کرده و یک امنیت و زهرزدایی طبیعی برای بدن ایجاد کند.

[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

روز را با میوه شروع كنیم
صبحانه وعده مناسبی برای گنجاندن یك یا دو میوه در كنار نان و پنیر است تا نیاز ما به بخشی از ویتامین‌ها، آنتی‌اكسیدان‌ها و فیبر تأمین شود.

بگذاریم چای‌مان اندكی خنك شود

چای داغ هم برای حنجره خوب نیست و هم سبب می‌شود ما قند زیادی با هر فنجان یا استكان یا لیوان چای بخوریم.

قندهایمان را ریز كنیم

حبه‌های قند امروزی كه به صورت آماده و قالبی خریداری می‌كنیم، قابلیت آن را دارند كه به چهار حبه كوچك‌تر تقسیم شوند تا تعداد قندی كه در طول روز می‌خوریم كاهش یابد. بعضی‌ها در طول روز ناخودآگاه 10 فنجان چای می‌خورند و بی‌توجه به آن، تعداد قند دریافتی‌شان به رقم سرسام‌آوری می‌رسد.

با نوشابه‌ها قهر كنیم

گرچه آغاز سال، زمان آشتی ما است، اما بهتر است با مزاحمان سلامتی‌مان قهر كنیم. نوشابه‌های گاز‌دار به دلیل داشتن قند زیاد، ممانعت در جذب كلسیم و وابستگی كه ایجاد می‌كنند زیان‌آورند و مزاحم.

برنج‌مان را آبكش نكنیم

آبكش كردن برنج به تصور آنكه نشاسته آن از بین می‌رود اشتباه است، چون بیش از 80 درصد برنج را نشاسته تشكیل می‌دهد و با آبكش كردن چیزی از آن از دست نمی‌رود. در این میان فقط ویتامین‌های برنج هدر می‌روند.

نان سفید استفاده نكنیم

نان‌ها اگر سبوس‌دار باشند هم بهتر ما را سیر می‌كنند و هم اینكه تا حدودی مانع جذب كلسترول می‌شوند. نان‌های سفید قند خون را سریع بالا می‌برند و زمینه ابتلا به بیماری دیابت را مهیا می‌كنند.

با روغن جامد خداحافظی كنیم

روغن‌های جامد سرشار از اسیدهای چرب اشباع هستند كه برای قلب و عروق ما زیانبارند. عروق را تنگ می‌كنند و خطر حمله‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 اسرای درباره سفید کردن دندان ها

- پس از صرف هر وعده غذایی یا مصرف تنقلات، میان‎وعده‎ها و نوشیدنی‌‎ها، دندان‎های خود را مسواک بزنید چرا که باقی ماندن ذرات غذا در دهان، محیط دهان را اسیدی کرده و که این امر باعث تخریب و تغییر رنگ و زرد شدن بیشتر مینای دندان می‌شود.

- استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید زیرا اغلب در شکاف بین دندان‎ها لکههایی برجای می‎مانند و این فضاها، تنها با استفاده از نخ دندان تمیز می‌شوند.

- همچنین نوشیدن قهوه و چای و نوشیدنی‎های دارای رنگدانه را که موجب تغییر رنگ و ایجاد لکه در دندان‎ها می‌شوند، ترک کرده و یا به حداقل برسانید.

- استفاده روزانه از جوش شیرین به عنوان خمیر دندان اصلی باعث تحلیل رفتن مینای دندان می‌شود اما استفاده از آن به صورت یک بار در هفته یکی از راه‎حل‎های قدیمی برای سفید کردن دندان‌ها است.

- مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یک بار اگرچه یک توصیه پرهزینه است اما دندانپزشک با استفاده از ابزار فلزی مخصوص دندان‏‎های شما را به گونه‌ای جرم‎زدایی می‌کند که شما با هیچ روشی قادر به انجام آن نخواهید بود.

- غذاهای دارای خاصیت سفیدکنندگی مصرف کنید.

مطالعات علمی تایید می‎کند که بسیاری از موادغذایی برای سفید کردن دندان‎ها مفید هستند. مصرف موادغذایی از جمله پنیر، توت فرنگی، برگ بو، پوست پرتقال و نیز تکههای خام سبزیجاتی نظیر هویج، کرفس، کرم بروکلی و خیار می‌تواند به سفیدی دندان‎ها کمک کند.

[ جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بعضی مواقع بدن به سم زدایی نیاز دارد. خوشبختانه مواد غذایی زیادی وجود دارد که سبب سم زدایی از بدن می شود. اگر قصد کاهش وزن دارید، یا می خواهید انرژی بیشتری کسب کنید، پوست صورت شما شاداب تر به نظر آید، در خلق و خوی خود تغییر ایجاد کنید، این چند ماده غذایی را که در این مطلب به آن اشاره شده است، به برنامه غذایی خود بیفزایید.
 
شاهی :
همانند بیشتر گیاهان و سبزیجات، شاهی تقویت کننده بدن و سم زداست. برگ های این گیاه سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین های متعدد، روی، پتاسیم، ویتامین C و E است. علاوه بر آن، این گیاه مدر است و سموم را از بدن دفع می کند.
برنج قهوه ای :
اگر می خواهید سیستم بدن را پاکسازی کنید، بهتر است از مواد غذایی فرآوری شده کمتر استفاده کنید و به جای آن، غلات سبوس دار سالم مانند برنج قهوه ای، که سرشار از ماده مغذی از جمله ویتامین های B، منیزیم، منگنز و فسفر است، مصرف کنید. برنج قهوه ای سرشار از فیبر است که برای پاکسازی کولون مفید است.
 
میوه های تازه :  
این دسته از مواد غذایی، کم کالری و غنی از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن دارد. اگر می خواهید پوست شاداب و موهای براق داشته باشید و سیستم گوارش تان سالم باشد، مصرف میوه را افزایش دهید.
 
کلم برگ :
این گیاه نه تنها در کاهش وزن موثر است بلکه ماده غذایی با خاصیت سم زدایی قوی نیز به حساب می آید. این گیاه حاوی ماده شیمیایی به نام سلفورافین است که به بدن برای مقابله با سموم کمک می کند. علاوه بر آن، گلوتاتیون موجود در این سبزی نوعی آنتی اکسیدان است که عملکرد سم زدایی کبد را بهبود می بخشد.
 
چای سبز :
هیچ برنامه سم زدایی بدون مصرف منظم مایعات کامل نمی شود. مصرف مایعات برای حفظ سلامت اعضای بدن و دفع منظم سموم از بدن لازم است. چای سبز نه تنها کاهش دهنده وزن است بلکه سرشار از آنتی اکسیدان است. چای سبز کبد را از بیماری ها از جمله بیماری کبد چرب نیز محافظت می کند.
 
چغندر قرمز :
برگ وغده این گیاه سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است. این گیاه نه تنها برای سلامت مو و پوست و کنترل کلسترول مفید است، بلکه به سم زدایی کبد نیز کمک می کند. 
 
سیر :
علاوه بر داشتن خاصیت ضد ویروسی، ضدباکتریایی و ضدمیکروبی، حاوی ماده شیمیایی به نام آلیسین نیز است که در تولید گلبول های سفید نقش دارد.
 
زنجبیل :

علاوه بر کاهش دادن حالت تهوع، عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد، با نفخ مقابله می کند و گاز معده را کم می کند. زنجبیل، سرشار از آنتی اکسیدان است و برای تقویت سیستم ایمنی مفید است.

 

لیمو ترش :  
این میوه مرکباتی یکی از مهم ترین موادغذایی برای سم زدایی است. لیمو ترش سرشار از ویتامین C است، برای پوست مفید است و با رادیکال های آزاد مقابله می کند. دارای تأثیر قلیایی است و این یعنی میزان PH را متعادل نگه می دارد لذا برای سیستم ایمنی بدن مفید است.

[ یک شنبه 8 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

لطفا تا پایان این مطلب با ما باشید تا با روش های سلامتی برای افراد بالای 30 سال آشنا شوید :

استخوان از دو نوع سلول ساخته می شود؛ نوع اول بافت استخوانی را می سازند تا کلسیم و سایر مواد معدنی را از جریان خون جذب کند.نوع دوم کلسیم را آزاد می کند تا امکان مصرف آن را برای سایر عملکردهای اساسی بدن فراهم کند .

زمانی که در برنامه غذایی روزانه فرد به اندازه کافی مواد معدنی و به خصوص کلسیم وجود نداشته باشد، بدن کمبود این مواد را از استخوان ها فراهم می کند. در نتیجه ذخیره کلسیم در استخوان ها کاهش می یابد.

روند رشد پوکی استخوان درمردان بسیار آهسته است ولی در سنین 65 و 75، زنان و مردان به یک نسبت تراکم استخوانی خود را از دست می دهند و نرخ کاهش حجم استخوان در آنها برابر است.

فرآیند پوکی استخوان در مردان از 40 سالگی و در زنان از حدود 30 سالگی آغاز می شود و پس از یائسگی شدت می یابد.

مهمترین عوامل بروز پوکی استخوان عبارتند از :

• افزایش سن

• کم تحرکی

• مصرف طولانی مدت داروی کورتون

• نژاد سفید

• فرسودگی ناشی از حاملگی

• یائسگی زودهنگام

• داشتن سابقه خانوادگی در پوکی استخوان

• کاهش هورمون های جنسی در زنان و مردان ( به ویژه هورمون استروژن در زنان یائسه)

• کشیدن سیگار

• نوشیدن الکل

• نوشیدن نوشابه های گازدار

• استرس دائم و ضعف سیستم اعصاب

• فقر غذایی ( کاهش مصرف کلسیم و ویتامین D)

روش های تشخیص پوکی استخوان

روش های گوناگونی مانند عکسبرداری با اشعه ایکس برای تشخیص پوکی استخوان وجود دارد ولی متداول ترین و قابل اطمینان ترین روش، سنجش تراکم استخوان یا دنسیتومتری (Densitometry) است.

در این روش نیازی به آمادگی قبلی بیمار و مصرف داروی خاص نیست و با استفاده از آن کمترین تغییر در ذخیره استخوانی بدن قابل تشخیص است.

پیشگیری از بیماری پوکی استخوان

• مصرف مقدار کافی کلسیم در روز

مصرف روزانه 1000 میلی گرم کلسیم در روز برای زنان ضروری است. این مقدار برای زنان 50 سال به بالا به میزان 1500 میلی گرم در روز افزایش می یابد.

کلسیم از طریق مصرف روزانه انواع لبنیات مخصوصا شیر ( روزی سه لیوان ) و قرص های مکمل کلسیم در بدن ذخیره می شود.

بر خی از مواد غذایی حاوی کلسیم عبارتند از سبزیجات دارای برگ تیره مانند : کاهو و اسفناج – کلم سفید – شلغم – خربزه – سویا – آب پرتقال – شیر سویا – انواع غلات – پونه – ترکیب پیاز و جعفری – بادام – ماهی

• مصرف ویتامین D

مصرف این ویتامین همراه با کلسیم موجب جذب بهتر کلسیم در بدن می شود. این ویتامین از طریق قرص های مکمل و نور آفتاب تامین می شود.

مهمترین و ساده ترین روش پیشگیری از بیماری پوکی استخوان، 30 تا 60 دقیقه پیاده روی روزانه است. این راهکار منجر به افزایش ذخیره استخوانی حتی تا هفت برابر نیز می شود. انواع فعالیت های ورزشی دیگر از جمله شنا نیز باعث افزایش ذخیره کلسیم در بدن می شوند.

• ترک سیگار

• آرامش اعصاب

آکثر آسیب های جدی ناشی از پوکی استخوان در ناحیه لگن، ستون فقرات ( مهره های پشتی و کمری)، مهره های گردن و مچ دست است که معمولاً با درد فراوان همراه است.

تمامی افراد باید توجه داشته باشند که شروع این بیماری خاموش از حدود 30 سالگی است و ممکن تا 25 سال اول هیچ علامتی به همراه نداشته باشد و بیمار از وجود آن به طور کلی ناآگاه باشد.

[ جمعه 30 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 همه ما می دانیم اگر شب درست و کامل بخوابیم در طول روز سرحال تر، هوشیارتر و خوش اخلاق تر هستیم و تصمیمات بهتری می توانیم بگیریم. اما گاهی مسایلی پیش می آیند که خواب را از چشم ما می ربایند و ما را از لذت بی بدیل خوابیدن محروم می کنند. صرف نظر از اینها، حقایقی در مورد خواب وجود دارد که حتما باید بدانید:

•    تقریبا همه افراد که کمتر از 8 ساعت در شب می خوابند، در طول روز ضعیف می شوند.

•    در نتیجه بی خوابی یا کم خوابی، افراد در خطر جدی حمله های قلبی و سکته، دیابت نوع دوم، سرطان و کوتاه شدن عمر قرار دارند.

•    پس از 17 تا 19 ساعت بی خوابی، فعالیت مغزی انسان همچون افراد مست است.

•    بدهکاری های خواب نیز همچون بدهی های مالی روی هم انباشته می شوند و نمی توانید با خواب زیاد در آخر هفته این قرض را پرداخت کنید. 

•    باید بدانید متاسفانه حدود 65 درصد از مردم دنیا از مشکلات خواب رنج می برند و روزها را با خستگی شب می کنند. 

مسایل مختلفی در زندگی باعث کم یا بی خوابی می شوند. استرس های کاری، نگرانی های مالی و مشکلات داخل خانه همه می توانند ما را به شب زنده دارهای دایمی تبدیل کنند.

[ چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 آلودگي صوتي محل کار ،همچنان مهم ترين خطر براي شنوايي افراد است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، به گفته محققان هر دو عامل به خون رساني به گوش لطمه مي زند و آسيب وارد شده به حس شنوايي با طول مدت مصرف دخانيات يا ميزان چاقي ارتباط مستقيم دارد.
در اين حال، به گزارش گروه تحقيقاتي دانشگاه آنتورپ در بلژيک آلودگي صوتي محل کار ،همچنان مهم ترين خطر براي شنوايي افراد است. نتيجه اين تحقيق در مجله انجمن تحقيقات بيماري هاي گوش، حلق و بيني منتشر شده است.

[ دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 با این کارها پوست خود را نابود کنید !

پوست بزرگترین ارگان در بدن ماست و شاید پرفعالیت ترین ارگان بدن نیز باشد.
بسیاری از ما رفتارهای مناسبی را با پوست خود انجام نمی‌دهیم و بزرگترین گناهان را در حق این پوست نازنین انجام می‌دهیم. در زیر برخی از راه هایی که می‌توانیم به جنگ پوست برویم و آن را نابود کنیم را لیست کرده ایم!  اگر به سلامت خودتان اهمیت می‌دهید به این راه ها نروید:
■ بیش از حد در برابر نور بودن
متخصصین پوست می‌گویند ایستادن در برابر نور خورشید و شاید تصمیم برای برنزه کردن پوست تنها به پیری زودرس و سرطان پوست کمک می‌کند. خسارت های ناشی از تابش مستقیم و طولانی نور خورشید به پوست غیرقابل جبران هستند.
■ کوتاهی در استفاده از کرم های ضد آفتاب
کرم های ضد آفتاب از ما در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می‌کنند. این حداقل در مورد کرم های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ صادق است. کارشناسان پوست و زیبایی افرادی را که مجبورند در برابر نور خورشید باشند را به استفاده از کرم های ضد آفتاب توصیه می‌کنند.
البته به یاد داشته باشید که در استفاده از کرم های ضد آفتاب تنگ چشمی نکنید و از مقدار کافی از آن بر روی پوست خود بمالید.
■ مراجعه به سالن های برنزه کردن پوست
تخت های برنزه پیوسته نور ماوراء بنفش را به بدن شما متمرکز می‌کنند که باعث پیری پوست شده و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. پس هرگز به یک سالن برنزه سازی پوست نروید.
■ سیگار کشیدن
اگر خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم، بیماری های قلبی و سکته مغزی در رابطه با سیگار دلایل کافی برای ترک سیگار نباشند بهتر است افزایش چین و چروک صورت را هم به آن اضافه کنیم.پژوهش ها بر روی افراد سیگاری نشان داده است که کشیدن سیگار موجب پیری زودهنگام پوست می‌شود. در حقیقت هرآنچه خورشید با پوست میکند را سیگار در داخل بدن می‌کند. سیگار باعث می شود تا پوست ضعیف و خسته باشد. همینطور  سیگار کشیدن باعث تداخل جریان خون شده و بهبود زخم را کند می‌کند.
■ استفاده از پاک کننده های اشتباهی
اشتباه بزرگ که بسیاری با آن همراه هستند شستشوی پوستشان با استفاده از صابون های ناملایم است. به خصوص اگر پوست حساسی دارید، در انتخاب شستوشودهنده های پوستی بیشتر دقت کنید.
اگر پوست شما مستعد آکنه است، مطمئن شوید که پاک کننده ای که از آن استفاده می‌کنید بدون مواد روغنی باشد. افرادی که پوست خشکی دارند باید پس از هربار شستشو از یک لایه لوسیون (ترجیحا شامل کرم های ضد آفتاب نیز باشد) استفاده کنند.
■ اسکراب (لایه برداری) پوست
شستن صورت ایده خوبی است اما لایه برداری نه. اسکراب می‌تواند پوست را بسیار تحریک کند. بسیاری از افرادی که آکنه دارند احساس می کنند که بهتر است پوست خود را لایه برداری کنند، اما این در واقع می‌تواند موجب بدتر شدن آکنه شود.
با پوست خود مهربان باشید. آن را به آرامی با شوینده های مناسب مالش دهید و بشورید.
■ دستکاری جوش‌ها
با دیدن جوش‌هایتان برای دستکاری و فشار دادن آنها وسوسه نشوید، در حقیقت با این کاروضعیت آن را بدتر می‌کنید و احتمالا جای زخم جوش برای همیشه بماند. در رابطه با جوش های خود به متخصص پوست مراجعه کنید.
■ داشتن استرس
هنگامی که شما استرس دارید، تاثیر آن را می‌توانید در پوست خود مشاهده کنید. استرس باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات پوستی وخیم تر شوند. استرس می‌تواند علایم پسوریازیس، روزاسه و همچنین آکنه را بیشتر کند. افزون بر این ممکن است توانایی پوست برای جلوگیری از ورود مواد محرک مضر و عفونت‌ها را کاهش دهد. به علاوه، افرادی که معمولا استرس دارند، زمان کمتری برای مراقبت از پوست دارند.
■ پرخوری کردن
پرخوری کردن باعث چاقی می‌شود و درنتیجه پوست کشیده می‌شود. حال اگر تصمیم به لاغری بگیرید و پوست شما خاصیت الاستیکی خود را از دست داده باشد، پوست شما شل خواهد شد و شاید مجبور باشید برای سفت  و کشیده کردن آن عمل زیبایی انجام دهید.
■ کم خوابیدن
بسیاری از ما هفت تا نه ساعت خوابی که نیاز داریم را نمی‌خوابیم و نتیجه آن رنگ پریدگی پوست و پف‌های زیر چشم است.
■ نادیده گرفتن علائم هشدار دهنده

[ شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 1.نخستین توصیه به نوجوانان و جوانان اجتناب از دخانیات (سیگار و قلیان) است، خصوصاً قلیان که تصور نادرست کم ضرر بودن موجب افزایش مصرف آن شده است. علاوه بر آثار سوء تنفسی، قلبی و گوارشی دخانیات، اثر مستقیم مضر دود در سرطان های مثانه، کلیه، معده و روده به اثبات رسیده است.

2) مصرف آب و مایعات کافی

برای پیشگیری از ابتلا به سنگ های ادراری، خصوصاً در افرادی که سابقه شخصی یا فامیلی ابتلا به سنگ دارند، مصرف آب و مایعات کافی، تا حد کمرنگ شدن ادرار و پرهیز از مصرف بیش از اندازه نمک و پروتئین حیوانی مخصوصاً گوشت قرمز توصیه می شود.

3) برای اجتناب از عفونت های ادراری

رعایت بهداشت فردی و جنسی و مصرف مایعات کافی توصیه می گردد. در صورت خونی شدن ادرار، مراجعه فوری به پزشک برای بررسی های ساده ولی با اهمیت پزشکی ضروری است حتی اگر خون در ادرار خود به خود برطرف شود.

4) پرهیز از استفاده از داروهای هورمونی

اجتناب از مصرف داروهای هورمونی برای علاقمندان به ورزش بدن سازی که علاوه بر آسیب های کبدی، مشکلات زیادی در زمینه باروری و روابط زناشویی ایجاد می کند.

5) سلامت در روابط جنسی

داشتن رژیم غذایی سالم، فعالیت فیزیکی و ورزشی منظم، کنترل دقیق قند خون در افراد مبتلا به قند خون بالا، کنترل دقیق وزن بدن و چربی خون در افراد با چربی خون بالا و در نهایت حفظ اعتدال و اجتناب از زیاده روی در روابط جنسی ضروری است.

6) چک سالیانه پروستات

برای تمامی مردان بالای پنجاه سال، سالیانه معاینه پروستات توسط اورولوژیست و آزمایش خون PSA توصیه می شود. در افرادی که سابقه فامیلی سرطان پروستات دارند، از چهل سالگی این بررسی ها انجام می گیرد. رژیم غذایی کم چرب، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی و روغن تخم کدو تنبل اثرات مفیدی در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات دارند.

[ سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 مشکل : فشارخون

حقایق: حدود نیمی از زنان بالای ۴۵ سال دچار فشارخون هستند.

چرا این یک مشکل است: بالا بودن فشارخون به مرور زمان، قدرت ارتجاعی رگ‌های شما را کاهش داده و جریان یافتن خون در آنها دشوارتر می‌شود. همچنین ممکن است به رگ‌های خونی آسیب برساند، موجب مشکلاتی مثل نارسایی کلیه یا کوری شود یا ایجاد پلاک که منجر به حمله قلبی یا سکته می‌شود را تحریک کند.

ازآنجاکه این روزها مشکل اضافه‌وزن حتی درمیان خانم‌های جوان نیز پدیده‌ای شایع است، مشکل فشارخون در زنان جوان‌تر نیز بررسی می‌شود. اضافه وزن به همه اعضای بدن، ازجمله رگ‌های خونی فشار وارد می‌کنند. ساکن بودن، مصرف زیاد نمک و داشتن سابقه خانوادگی بیماری‌های پسوریازیس یا دیابت شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. آیا در دوران بارداری دچار فشارخون شده‌اید؟ حتی اگر فشارخونتان بعد از وضع‌حمل به حالت عادی برگشته باشد، باز هم بیشتر در خطر ابتلای دوباره به آن هستید.

چه علائمی دارد: در اکثر مواقع هیچ. اما اگر دچار سرگیجه، تار شدن دید یا سردردهای مداوم شدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. 

راهکار: حتماً برای چک کردن فشارخونتان سالی یکبار نزد پزشک بروید. در بهترین حالت فشارخونتان باید ۱۲۰/۸۰ باشد؛ اگر روی مرز بودید (۱۳۰/۸۰) چند هفته بعد دوباره باید چک کنید. خوشبختانه اگر در مرز خطر باشید، ایجاد تغییرات در سبک زندگی مثل کم کردن وزن، مصرف کمتر از ۱۲۰۰ میلی‌گرم نمک در روز، ورزش منظم و کنترل استرس می‌تواند فقط طی سه ماه فشارخونتان را پایین بیاورد. اگر فشارخونتان بالا باشد (۱۴۰/۹۰)، پزشک ممکن است داروهایی مثل ادرارآورها یا بتا-بلاکرها برای کاهش فشارخونتان تجویز کند.

مشکل : تپش قلب

حقایق: تند بودن ضربان‌قلب ممکن است ترسناک باشد اما در اکثر موارد، جای نگرانی برای آن وجود ندارد. تپش قلب معمولاً به علت عوامل مربوط به سبک زندگی مثل استرس، مصرف زیاد کافئین، کم‌آب شدن بدن یا مصرف دکونژستان‌ها است. اما مطمئناً باید آن را چک کنید زیرا می‌تواند نشانه یک اختلال جسمی مثل پرکاری تیروئید (وقتی بدنتان بیش از اندازه هورمون تیروئید ترشح می‌کند) یا ریتم غیرعادی قلب که به آریتمی معروف است و معمولاً خطرناک نیست، باشد. 

چه علائمی دارد: تند، نامنظم و قوی بودن ضربان قلب که حتی در زمان استراحت اتفاق می‌افتد، تپش قلب است. در بدترین حالت یک اختلال آریتمی متداول که تاکی‌کاردی فوق‌بطنی (supraventricular tachycardia) نامیده می‌شود، ممکن است موجب غش یا سرگیجه شود.

راهکار: اگر اولین بار است که تپش‌قلب را احساس کرده‌اید، حتماً مقدار قابل‌توجهی آب بنوشید و از مصرف کافئین دوری کنید. اگر این مشکل از بین نرفت، برای انجام الکتروکاردیوگرام (آزمایشی که در آن پربه‌های الکتریکی قلب را ثبت می‌کنند) یا نوارقلب نزد پزشک بروید. انجام مانور واگ (چمباتمه زدن، سفت کردن بدن، و زور زدن) با کند کردن تکانه‌های الکتریکی قلب، موارد خفیف را درمان می‌کند. اگر این نیز موثر نبود، دکتر داروهایی را برایتان تجویز خواهد کرد و یا برای تنظیم مجدد سیگنال‌های الکتریکی شما، عملی برایتان انجام خواهد داد.

[ یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

   untitled

پژوهش های محققان فرانسوی نشان داد که کاهش آب بدن کارایی حافظه کوتاه مدت را کاهش داده و موجب اختلال در توانایی تمرکز می شود.
تقریباً ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و بافت مغز، خود به تنهایی ۸۵ درصد آب دارد.
آب یکی از عناصر حیاتی تشکیل دهنده سلول های بدن است و کمبود آن بسیاری از ارگان ها و واکنش های شیمیایی بدن را با مشکل روبرو می سازد.
مراحل اولیه از دست رفتن آب بدن معمولاً هیچ علامت یا نشانه ای ندارد فقط ممکن است با خشکی دهان و احساس تشنگی شروع شود. علایم دیگری که به دنبال آن بروز می کنند عبارتند از: خشکی و گرمی پوست، سرگیجه و گرفتگی عضلات دست یا پا، تحریک پذیری و از دست دادن قدرت تمرکز.
توصیه می شود برای تامین آب مورد نیاز بدن روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. شیر، میوه ها و سبزیجات نیز به تامین مایعات مورد نیاز بدن کمک می کنند.
 
 
منبع: سیمرغ

 

[ چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 محققان با بررسی ژنتیکی 26 داوطلب که کمبود خواب داشتند دریافتند خواب کافی تاثیر زیادی روی کارکرد بیش از 700 ژن در بدن دارد. افرادی که در طول شب نمی خوابند بیش از دیگران دچار خستگی بی حوصلگی ضعف بی حالی سردرد و استرس می شوند  

خواب کافی، رژیم غذایی سالم و ورزش سه عامل مهم در تندرستی افراد است و با نادیده گرفتن هر کدام فرد در معرض بیماری های مختلف جسمی روحی و روانی می شود.
بر اساس نتایج پژوهش های کاهش زمان خواب شبانه ( کمتر از 6 ساعت) اشتباه بزرگی است که افراد به بهانه مشغله کاری دچار می شوند و ادامه این روند به مرور زمان قدرت حافظه را کاهش می دهد و روی عملکرد مغز تاثیر منفی می گذارد.
خواب کم همچنین پوست صورت را زود پیر می کند و باعث به وجود آمدن چین و چروک در پوست می شود

 

 

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 در زیر به برخی از مهمترین فواید برنج برای سلامتی به اختصار اشاره می‌کنیم:

منبع عالی انرژی: ازآنجاکه برنج سرشار از کربوهیدارات است، می‌توان از آن بعنوان سوخت بدن استفاده کرد و به عملکرد طبیعی مغز نیز کمک می‌کند.
فاقد کلسترول: خوردن برنج فقط به این دلیل که فاقد چربی‌های مضر، کلسترول و سدیم است، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. برنج می‌تواند بخش مهمی از یک برنامه‌غذایی متعادل را تشکیل دهد.
سرشار از ویتامین: برنج منبع عالی از ویتامین‌ها و موادمعدنی مثل نیاسین، ویتامین D، کلسیم، فیبر، آهن، تیامین و ریبوفلاوین به شمار می‌رود.
نشاسته مقاوم: برنج سرشار از نشاسته مقاومی است که به شکل هضم‌نشده به روده می‌رسد و به رشد باکتری‌های مفید برای عملکرد عادی روده‌ها کمک می‌کند.
تنظیم فشارخون: ازآنجاکه برنج مقدار کمی سدیم دارد، برای آنها که از مشکل فشارخون بالا رنج می‌برند بسیار مفید است. 
پیشگیری از سرطان: برنج غلات کامل مثل برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر غیرمحلول است که می‌تواند از بدن دربرابر برخی سرطان‌ها محافظت کند. دانشمندان بسیاری باور دارند که چنین فیبرهای غیرمحلولی برای محافظت از بدن دربرابر سلول‌های سرطانی لازمند.
پیشگیری از اسهال خونی: قسمت سبوس برنج دارویی بسیار موثر برای درمان اسهال‌خونی به شمار می‌رود. سبوس درخت سه ساله برنج حاوی خواص ادرارآور است. چینی‌ها باور دارند که برنج اشتها را به طور قابل‌ملاحظه‌ای بالا برده و بیماری‌های شکم و گوارش را درمان می‌کند.
مراقبت پوستی: متخصصین پزشکی می‌گویند از پودر برنج می‌توان برای درمان برخی بیماری‌های پوستی استفاده کرد. در هند، آب برنج برای پیروان آیورودیک بعنوان پمادی موثر  برای خنک کردن سطح پوست متورم‌شده به حساب می‌آید.
پیشگیری از بیماری آلزایمر: گفته می‌شود که برنج قهوه‌ای حاوی سطح بالایی از موادمغذی انتقال‌دهنده عصبی است که می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر تا حد زیادی پیشگیری کند.
سلامت قلبی-عروقی: روغن سبوس برنج حاوی خواص آنتی‌اکسیدانه‌ای است که با کاهش سطح کلسترول در بدن، قدرت قلبی-عروقی را بالا می‌برد.
براساس موسسه تحقیقات برنج در فیلیپین، ارزش غذایی برنج باید بالاتر رود تا به انسان‌ها فایده برساند. برنج که یکی از متداول‌ترین غلات مورداستفاده در سراسر جهان است، می‌تواند سلامت میلیون‌ها نفر را ارتقا بخشد. با ترکیب روش‌های سنتی مختلف برای رشد برنج و بیوتکنولوژی جدید، تلاش‌های بسیاری برای بالا بردن ارزش مغذی برنج صورت می‌گیرد. این موسسه همچنین ذکر می‌کند که رشد برنج با ترکیبات سرشار از آهن و زینک از طریق غنی‌سازی امکان‌پذیر است. 
فواید دیگر برنج
برنج همچنین از بروز یبوست مزمن جلوگیری می‌کند. فیبر غیرمحلول موجود در آن بعنوان یک اسفنج نرم عمل می‌کند که سریع و راحت وارد روده‌ها می‌شود. برنج قهوه‌ای و غلات کامل سرشار از فیبر غیرمحلول هستند اما توصیه می‌شود که برای از بین بردن یبوست، همراه با این موادغذایی فیبردار، آب فراوان میل شود. به بیماران دیابتی توصیه می‌شود که برنامه‌غذایی خود برنج قهوه‌ای اضافه کنند نه برنج سفید که حاوی سطح پایینی از شاخص گلیسمی است. فقط مصرف روزانه یک فنجان برنج قهوه‌ای تقریباً ۱۰۰٪ منگنز موردنیاز شما را تامین می‌کند که به تولید انرژی از کربوهیدارات‌ها و پروتئین‌ها کمک می‌کند. برنج قهوه‌ای برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی بدن و تولید هورمون‌های جنسی نیز شدیداً فایده‌بخش است.

[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

غذایی که مصرف می کنیم تأثیر مستقیمی روی عملکرد مغز دارد، بنابراین با انتخاب مواد غذایی صحیح می توان قدرت مغز را افزایش داد، حافظه را تقویت کرد و ذهن را جوان نگاه داشت.

یک توصیه به یک رژیم متعادل غذایی معقولترین راه تجویز نکته های غذا خوردن سالم است اما برخی از غذاها تأثیرات قابل توجهی در مغز دارند که می توان آنها را غذای مغز نامگذاری کرد. این غذاها در سلامتی مغز به عنوان عضو مهمی از بدن که در کارکرد تمام اعضا نقش حیاتی دارد بسیار موثر است

.ماهی های چرب

اگر برای به خاطر آوردن این که امروز چه روزی است و یا یک ساعت پیش چه غذایی را به عنوان ناهار صرف کرده اید، باید به مصرف غذاهایی بپردازید که مغزتان را ارتقا بدهد، یکی از این غذاها ماهیهای چرب هستند.

 

 

 

اسیدهای چرب امگا -۳ که در ماه های چرب چون سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی برای تمام بخشهای بدمان ارزشهای فوق العاده ای دارند و به نظر می رسد که مغز نیز از این قائده مستثنی نیست. تحقیقات دانشگاه کیوپیو در فنلاند نشان می دهد که خوردن ماهی های چرب برای سه بار در هفته خطر مشکلات مغزی را تا ۲۶ درصد کاهش داده و از زوال حافظه جلوگیری می کند.

برگهای سبز تیره

خوردن برگهای سبز تیره مثل اسفناج، کلم پیچ و بروکلی که سرشار از آنتی اکسیدانها از جمله ویتامین C و بتاکاروتن است برای سالم نگاه داشتن بدن و مغز بسیار ضروری است. این نوع سبزیجات منبع خوبی از اسیدفولیک هستند که می توانند به سرعت پردازش اطلاعات و به یادآورن خاطرات کمک کند.

نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد که فولیک اسیدی که در این برگهای سبز سبزیجات یافت شده می تواند در مقابل بیماریهای شناختی در سالخوردگی موثر باشد.

تخم مرغ

زرده تخم مرغها نیروگاه های تغذیه ای هستند که در آنها ویتامینها و مواد معدنی ضروری برای عملکرد مغز وجود دارد. این ماده غذایی ارزان که می تواند کارکردهای مختلفی در غذای روزانه داشته باشد منبع خوبی برای آهن است که برای ایجاد سلولهای خونی قرمز که به مغز اکسیژن می رسانند ضروری هستند و کمک می کند که کارکرد ذهنی هوشمندانه باشد و شما هوشیار و متمرکز باشید.

تخم مرغها همچنین منبع خوبی از ویتامین B12 هستند ، ویتامینی که کمبود آن موجب زوال حافظه و پریشانی می شود. در این ماده غذایی همچنین ید وجود دارد که می تواند به تواناییهای کودکان در حل مسئله بیافزاید.

چای سبز

درحالی که مغز شما با ۸۰ درصد آب تشکیل شده، مرطوب نگاه داشتن آن برای کمک به عملکرد آن در بهترین سطح مورد انتظار حیات است. اگرچه ممکن است کمتر کسی طرفدار خوردن آب معمولی باشد اما جایگزین کردن آن با یک فنجان چای سبز می تواند مزیتهایی برای مغز داشته باشد.

نتایج یک تحقیق کره ای نشان می دهد که چای سبز می تواند به افزایش هوشیاری ذهن کمک کرده و حافظه را ارتقا دهد. محققان همچنین دریافتند که آنتی اکسیدانهایی که در چای سبز وجود دارد می تواند به حفظ مغز در مقابل خطر زوال مغز کمک کند.

شکلات

شاید تصور این که شکلات برای مغز مفید باشد شبیه یک آرزو به نظر برسد اما حقیقت این است که شکلات واقعا برای مغز موثر است و به باهوش شدن کمک می کند. درحالی که بعید به نظر می رسد که خوردن قالبهای شکلات شیری در افزایش نمره ضریب خوشی موثر باشد اما شکلات تلخ دارای مواد شیمیایی است که به واقع موجب ارتقای مغز می شود، موادی که از آنها با عنوان flavonoidها یاد شده و می تواند مهارتهای شناختی را ارتقا دهد.

محققان دریافتند که این flavonoidها موجب ایجاد عصبهای جدیدی در مغز می شوند و می توانند توانایی شکل گیری خاطرات جدید را بهبود بخشند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که flavonoidها جریان خون به مغز را نیز بهبود می بخشد.

یک تحقیق از زنان بالغی که از نوشیدنیهای شکلاتی سرشار از flavonoidها استفاده کردند نشان می دهد که جریان خون آنها به مغزشان ظرف دوساعت پس از مصرف این نوشیدنی ها افزایش یافت و آنها توانستند کارهای ذهنی پیچیده تری انجام دهند.

سلامت انسانها همان چیزی است که آنها می خورند، بنابراین با درست خوردن می توان بهتر فکر کرد.

[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

از 13 فایده ارتباط جنسی چیزی می دانید؟

 

1- کاهش استرس

بر اساس تحقیقات انجام شده در اسکاتلند یکی از اثرات قابل توجه رابطه جنسی، پایین آوردن فشارخون و کاهش استرس است. شرح این مطالعه در نشریه روانشناسی به چاپ رسیده است. در این پژوهش، محققان 24 زن و 22 مرد را تحت شرایط استرس زا مانند سخنرانی در جمع قرار داده و فشارخون آنها را در این شرایط ثبت نمودند. نتایج نشان داد کسانی که قبل از قرار گرفتن در معرض شرایط استرس زا رابطه جنسی داشتند، واکنش بهتری نسبت به استرس نشان دادند.

 ادامه در اینجا

 


ادامه مطلب
[ شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

  10 روش برای اینکه به خودتان انگیزه بدهید

 

هیچ کس نمی تواند به فرد دیگری انگیزه بدهد. تنها کاری که دیگران می کنند تشویق ما برای انجام دادن کارهاست. این خود انسان است که بهترین مشوق و انگیزه دهنده برای خودش است.

در این مطلب 10 راه موثر برای ایجاد انگیزه در خود را برایتان نام برده ایم تا کمک کند از استعدادها و توانایی های درونی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
 

1.    همیشه در آسایش و آرامش نباشید. از اینکه کمی به خود سختی دهید نهراسید. بزرگ ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت طلبی است. اتفاق های مهم زمانی رخ می دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.
2.    از اشتباه کردن نهراسید. عقل به ما کمک می کند تا اشتباه نکنیم و  در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می آید.

3.    فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید. سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.

4.    شاد بودن را در زندگی خود انتخاب کنید. افراد شاد همیشه انگیزه بیشتری برای انجام امور دارند. شادی حق مسلم شماست و آن را با چیز دیگری عوض نکنید.

5.    حداقل یک ساعت در روز را به خودشناسی اختصاص دهید. کتاب های مفید مطالعه یا موسیقی الهام بخش گوش کنید. رانندگی بهترین فرصت برای گوش کردن به کتاب های صوتی در مورد پرورش روح و خودشناسی است.

6.    به خود یاد بدهید که کاری که آغاز کرده اید را باید تمام کنید. بسیاری از ما پیش از پایان یک کار یا انجام یک تصمیم، سراغ کار دیگری می رویم. این خوب نیست. همیشه کارهای خود را تمام کنید.

7.    در حال زندگی کنید. وقتی در گذشته ها گیر کرده اید یا در آینده ای که نیامده سیر می کنید، نمی توانید از لحظه های کنونی خود استفاده و تصمیمات درست اتخاذ کنید.

8.    خود را مجبور کنید تا از زندگی لذت ببرد. لذت بردن بهترین شغل بهشت است.

9.    وقتی درمانده می شوید یا شکست می خورید، هرگز عقب نشینی نکنید. شاید موفقیت در چند قدمی شما ایستاده باشد.

10.    همیشه آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید. اگر چیزی فراتر از سطح انتظار باشد ما همه تلاش خود را می کنیم تا آن آرزو و خواسته را برآورده کنیم.
 
ناراحتی بزرگ زندگی در رنجی که می کشیم نیست در چیزهایی است که از دست می دهیم. بنابراین سعی کنید هیچ چیز را از دست ندهید. ما باید همیشه و در هر لحظه آماده باشیم تا بتوانیم کسی که هستیم را قربانی کسی کنیم که می خواهیم باشیم

 

[ شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 اگر می‌توانستید بهترین موادغذایی که برای بهتر خوابیدن به شما کمک می‌کنند را انتخاب کنید، آیا واقعاً اینکار را نمی‌کردید؟ و اگر می‌دانستید کدام موادغذایی خوابتان را خراب می‌کنند، آیا از خوردن آنها اجتناب نمی‌کردید؟ حالا این فرصت برای شما فراهم شده تا با موادغذایی که بر خوابتان تاثیر دارند آشنا شوید.
به دنبال موادغذایی سرشار از تریپتوفان باشید
همه ما قدرت جادویی شیر داغ برای فرستادن ما به خواب هفت پادشاه را شنیده‌ایم. می‌دانید چرا؟ لبنیات حاوی تریپتوفان هستند که ماده‌ای خواب‌آور است. موادغذایی دیگری که سرشار از تریپتوفان هستند عبارتند از آجیل، موز، عسل و تخم‌مرغ.
کربوهیدرات بخورید
موادغذایی سرشار از کربوهیدرات با افزایش سطح تریپتوفان موجود در خون، مکمل لبنیات هستند. بنابراین چند غذای کربوهیدراته سبک که به خوابتان کمک کند، می‌تواند یک کاسه سیریال با شیر، ماست و بیسکویت یا نان و پنیر باشد.
قبل از خواب یک غذای سبک بخورید
اگر با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنید، کمی غذا در معده‌تان می‌تواند به خوابیدنتان کمک کند. اما از این جمله ما برای پرخوری آخر شبتان سوءاستفاده نکنید. سعی کنید وعده غذایتان سبک باشد. غذای حجیم، به دستگاه گوارشتان فشار می‌آورد و این مسئله برایتان ایجاد ناراحتی می‌کند و نمی‌گذارد که بخوابید.
همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌تان را کنار بگذارید
این هم یک دلیل دیگر برای کنار گذاشتن غذاهای پرچرب: تحقیقات نشان می‌دهد که افرادیکه اغلب غذاهای پرچرب می‌خورند  نه تنها وزنشان بالا می‌رود، بلکه چرخه خوابشان هم بر هم می‌خورد. غذای سنگین گوارش را فعال می‌کند و این باعث می‌شود در طول شب مجبور باشید برای توالت رفتن بیدار شوید.
مراقب کافئین‌ پنهان باشید
جای تعجب نیست که نوشیدن یکی فنجان قهوه در شب ممکن است خوابتان را بر هم بزند. حتی کافئین متوسط هم ممکن است موجب اختلالات خواب شود. اما مراقب منابعی از کافئین که کمتر مشخص هستند مثل شکلات، نوشابه، چای و قهوه‌های بدون کافئین، باشید. برای داشتن خوابی بهتر، چهار تا شش ساعت قبل از خواب، به طور کامل کافئین را از برنامه‌غذاییتان حذف کنید.
بعضی داروها هم ممکن است حاوی کافئین باشند
بعضی داروهای نسخه‌ای یا بدون‌نسخه هم حاوی کافئین هستند مثل مسکن‌ها، داروهای چربی‌سوز، داروهای ادرارآور و داروهای سرماخوردگی. اینها و برخی داروهای دیگر ممکن است حتی بیشتر از یک فنجان قهوه کافئین داشته باشند. برای اطلاع از محتوی کافئین داروها، حتماً روی جلد آنها را مطالعه کنید.
نوشیدنی‌های الکل‌دار مصرف نکنید
شاید نوشیدنی‌های الکلی کمکتان کنند زودتر بخوابید اما ممکن است در طول شب بارها از خواب بیدار شوید، خوابتان آرامش کمتری داشته باشد، دچار سردرد، تعریق یا کابوس شوید. برای داشتن یک خواب خوب، بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.
مراقب غذاهای سنگین و ادویه‌دار باشید
دراز کشیدن با شکم پر باعث ناراحتی‌تان خواهد شد زیرا دستگاه گوارش وقتی می‌خوابید کندتر می‌شود. همچنین مثل غذاهای ادویه‌دار ممکن است باعث سوزش معده شود. دقت کنید که غذاهای سنگین را حداقل ۴ ساعت قبل از خواب به اتمام رسانده باشید.
موقع خواب مصرف پروتئین را به حداقل برسانید
بااینکه بسیاری از رژیم‌های غذایی شب‌ها مصرف پروتئین را توصیه می‌کنند و بااینکه پروتئین بخش مهمی از برنامه‌غذایی روزانه را تشکیل می‌دهد اما برای شب‌ها اصلاً انتخاب خوبی نیست. هضم و گوارش موادغذایی سرشار از پروتئین سخت‌تر است. ازاینرو بهتر است از مصرف این غذاها قبل از خواب خودداری کنید و به جای آن یک لیوان شیر گرم یا کمی از کربوهیدارات‌هایی که به خواب کمک می‌کند، مثل بیسکویت، استفاده کنید.
مصرف مایعات را از ۸ شب به بعد قطع کنید

بله، آبرسانی به بدن در طول روز اهمیت زیادی دارد اما مصرف مایعات را قبل از خواب قطع کنید. مطمئناً اگر مجبور شوید مرتباً برای توالت رفتن بیدار شوید، خواب خوبی نخواهید داشت.
با یک سیگار آرامش‌بخش فریب نخورید

نیکوتین یک محرک است و تاثیراتی مشابه کافئین دارد. از سیگار کشیدن قبل از خواب خودداری کنید، درغیر اینصورت نیمه شب از خواب بیدارتان خواهد کرد.

[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 
1 -  کلسیم+ اینولین = معده سالم، استخوان‌های قوی
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که گاه دچار درد معده می‌شوند، بدانید که اینولین ( نوعی فیبر)، باعث تعادل میزان « باکتری‌های خوب » در سیستم گوارش بدن شما می‌شود. اینولین همچنین از طریق افزایش توانایی جذب کلسیم باعث تقویت استخوان‌ها می‌گردد. معمولا این نوع فیبر در مکمل‌های غذایی یافت می‌شود، اما منابع طبیعی این فیبر نیز بسیارند.
منابع خوب کلسیم : 
شیر، ماست، پنیر ( از هر نوع )، براکلی، کلم‌ پیچ، ماهی سالمون و ساردین، سویای غنی شده با کلسیم،  بادام، آب پرتقال غنی شده، سبوس غنی شده و مارچوبه.

منابع خوب اینولین : 
کنگر، پیاز، سیر، تره فرنگی، کاسنی، موز، آرد گندم کامل و مارچوبه.

ایده‌های ترکیبی :
 موز و غلات صبحانه با شیر
 مارچوبه پخته شده و پنیر پارمزان رنده شده
 
 
2 - کلسیم + ویتامین D = استخوان‌هایی قوی
آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا شیر را با ویتامین D غنی می‌کنند؟ بدن شما برای جذب کلسیم و برای تقویت استخوان‌ها، به ویتامین D نیاز دارد.
منابع خوب کلسیم : 
کلم‌ پیچ، کلم براکلی، شیر، ماست، پنیر، آب پرتقال غنی شده، سویای غنی شده، شیر برنج و بادام.

منابع خوب ویتامین D :
ماهی سالمون، ساردین، ماهی تن، ماهی شیر، زرده تخم‌مرغ، سویای غنی شده و شیر گاو.

ایده‌های ترکیبی :
 سالمون کبابی با کلم پیچ خرد شده
 املت کلم براکلی و پنیر
 ماهی تن با پنیر کم چرب و نان گندم کامل
 
 
3 - ویتامین E + ویتامین C = بینایی قوی
آیا می‌خواهید قوه بینایی شما تقویت شود؟ ویتامین E را با ویتامین C مصرف کنید. ویتامین E جلوی تخریب قرنیه چشم ( یکی از شایع‌ترین علل نابینایی ) را می‌گیرد. ویتامین C نیز ویتامین E را برای مبارزه با عوامل بیماری آماده و تجهیز می‌کند.
منابع خوب ویتامین E :
 بادام (و روغن بادام)، بادام زمینی (و کره بادام زمینی)، گندم، تخمه آفتابگردان و دانه‌های سویا.

منابع خوب ویتامین C :
 مرکبات، کیوی، فلفل دلمه‌ای، کلم براکلی، کلم بروکسل، گوجه فرنگی، توت فرنگی و سیب زمینی

ایده‌های ترکیبی :
کره بادام زمینی و توت فرنگی (در نان ساندویچی یا نان تست)
 سالاد با نارنگی و بادام

[ دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

دلیل غسل جنابت چیست؟…

 

به هنگام خروج منی یا آمیزش جنسی هم روح متأثر می شود و هم جسم. غسل جنابت که هم شستشوی جسم است و هم به علت اینکه به قصد قربت انجام می یابد شستشوی جان است، اثر دوگانه ای روی جسم و روح می گذارد تا روح را به سوی خدا و معنویت سوق دهد و جسم را به سوی پاکی و نشاط و فعالیت.


ادامه مطلب
[ شنبه 21 بهمن 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 هنگام استفاده از کامپیوتر توجه داشته باشید که جسم فلزی در نزدیکی شما وجود نداشته باشد

زیرا  اشیای فلزی می توانند تابش های الکترومغناطیسی ساطع شده از کامپیوتر ر ا منعکس کنند و به سلامتی شما ضرر جدی برسانند.

کارشناسان استفاده از صفحه نمایش های LCD  را توصیه می کنند و مدل های قدیمی را آسیب زا می دانند.

- بسیاری از محققان قرارگیری طولانی مدت و پشت سرهم را در مقابل کامپیوتر بسیار مضر می دانند. استفاده طولانی مدت علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی، سلامت روحی و  روانی افراد را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و آنها را از برقراری ارتباط اجتماعی با افراد واقعی دور می کند و به سمت انزوا و زندگی فرد محور سوق می دهد.

استفاده طولانی مدت از لپ تاپ در مردان منجر به نازایی آنها می شود، زیرا گرما و اشعه ناشی از آن می توانند بر کیفیت و کمیت تولید اسپرم ها تاثیرات منفی بگذارد.

 

[ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 همه افراد از انباشت چربی در دور شکم نگران می شوند و دوست دارند اندام مناسبی داشته باشند. اما گاه در مواردی که از چربی صحبت می کنیم، منظورمان چربی های بدی نیست که در بافت های مختلف بدن تجمع پیدا می کند. متاسفانه طی سالیان اخیر، عده ای به ترس از چربی مبتلا شده اند در صورتی که بدن به مقداری چربی نیاز دارد و قرار نیست همواره نگران چربی بدن باشیم. باید دانست که چربی به ۲ صورت در بدن تجمع پیدا می کند. گاهی چربی در زیر پوست، ران، باسن و شکم جمع می شود که افراد متوجه آن می شوند.

 

گاهی در اطراف ارگان های حیاتی بدن مانند قلب، شش ها، کبد و… جمع می شود. این چربی به چشم نمی آید و دیده نمی شود و چربی احشایی نام دارد. بیشتر مردم از دیدن چربی های زیر پوست نگران و ناراحت می شوند این در حالی است که چربی های پنهان مشکل اصلی است که سلامت بسیاری را تهدید می کند.

 

نکته این جاست که حتی همان چربی هم فواید خود را دارد زیرا چربی اطراف ارگان های حیاتی در واقع نقش محافظتی دارد. مشکل وقتی به وجود می آید که حجم این چربی ها زیاد باشد و این جاست که ابتلا به فشارخون بالا، دیابت نوع ۲، عوارض قلبی و برخی سرطان ها افزایش پیدا می کند.

[ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 498
بازدید ماه : 4416
بازدید کل : 280318
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس